Dålig Valborg..

Som ni vet skulle jag träffa en kompis idag, det blev inte så.
Farfar är på sjukhuset och är döende.. Han kan varken prata eller andas själv just nu. Jag och Marcus har varit hos honom hela dagen och släkten såklart. Det är en väldigt väldigt väldigt liten chans att han överlever.. Jag tror inte han gör det.. Kanske tills imorgon!

Jag höll i hans hand och tårarna bara rann ner från mina kinder. Han kollade på mig med en sorgsen blick. Blicken sa mycket.. I hans ögon såg jag att han tyckte det va jobbigt att se mig så ledsen. Han försökte röra på handen men det var bara tummen som rörde sig. Jag tror han ville hålls min hand tbx. När alla stod i rummet runt honom så stod jag längst bak i rummet och tårarna rann längst kinderna, Marcus höll om mig. Jag kolla upp på farfar och mötte hans blick. Hans blick såg ut att försöka säga "gråt inte, allt blir bra".

Jag kommer sakna dig farfar. Jag vill inte att du ska lämna mig nu. Det kommer bli så tomt utan dig! Men oavsett hur det blir kommer jag för alltid komma ihåg de fina minnena med dig, ditt glada skratt, dina knasiga ljud när du äter godis och "gotti gott gott" som du brukade säga och så mycket mycket mer!
Jag kommer aldrig glömma när jag envisades om att få sitta i ditt knä men jag fick bara plats längst ut på knäna för din mage var ivägen! Och kommer du ihåg gången vi åt glass i smyg när farmor sa att du inte fick äta sånt! Jag kände mig så busig. Och du sa till mig med ett flin "berätta inte för farmor". Jag berättade aldrig för henne, för jag lovade dig! Så många gånger vi har spelat skipbo, varje gång sa du att du skulle vinna, varje gång du fick bra kort vicka du på ögonbryna och skratta och sa "kolla nu, kolla nu!" sen skratta du när då såg våra miner. Jag ville alltid vinna men när jag spela med dig och farmor spelade det ingen roll.
Jag kommer sakna dig om du lämnar oss inatt farfar. Du är min hjälte farfar!
Jag älskar dig! ❤️


Du finns inne i mitt hjärta, för alltid. 💕

Kommentera här: