Historia 7 - sist men inte minst

En man kliver in på en bar och frågar bartendern:
– Om jag visar dig ett riktigt bra trick, bjuder du mig på en gratis öl då?
Bartendern överväger det för en sekund och accepterar sedan erbjudandet.
Mannen sticker ned ena handen i fickan och plockar ut en liten råtta. Han sticker sedan ner handen i sin andra ficka och plockar ut ett litet piano. Råttan sträcker på sig, knäcker sina knogar och börjar spela en låt på pianot.
Efter att mannen har druckit upp sin öl så frågar han bartendern:
– Om jag visar dig ett ännu bättre trick, ger du mig gratis öl för hela kvällen då?
Bartendern går med på det eftersom han tänker att inget trick kan vara bättre än det han nyss fick uppleva.
Mannen sticker ned ena handen i fickan och plockar ut en liten råtta. Han sticker sedan ner handen i sin andra ficka och plockar ut ett litet piano. Råttan sträcker på sig, knäcker sina knogar och fortsätter spela låten på pianot. Mannen sträcker sedan ner handen i en tredje ficka och drar fram en liten groda som börjar sjunga till råttans toner.
Medan mannen njuter av sin dryck kommer en främling fram och erbjuder honom 100 000 kronor för att få köpa grodan.
– Jag är ledsen men grodan är inte till salu, säger mannen.
Främlingen höjer sitt erbjudande till 500 000 kronor direkt i kontanter.
– Nej, grodan är inte till salu, säger mannen bestämt.
För en tredje gång höjer främlingen sitt bud, nu till 1 miljon kronor rakt i handen i kontanter. Mannen går med på erbjudandet och lämnar över grodan till främlingen i utbyte mot pengarna.
– Är du galen?! Grodan kunde ha varit värd flera miljoner för dig och du lät honom gå för bara en miljon, säger bartendern när främlingen har gått iväg.
– Du behöver inte oroa dig, säger mannen och fortsätter:
– Grodan var verkligen inget speciellt. Du förstår, råttan är en buktalare



Tänkte att jag kunde slå till med en lite längre historia eftersom det är sista dagen men historier! Nu har jag lagt upp en historia varje dag en hel vecka! Tyckte ni om det? Var det roligt?
Kommentera om ni vill ha en till historia vecka! Om jag får fler följare kanske jag slår till med en rolig historia video! Enda sättet för att veta om det blir så är att följarna ökar ;) right?

Men vad tyckte ni om veckan? Hiss eller diss? :)
Och fram för allt, vad tyckte ni om historierna? :)

Kommentera här: