Träningstips

Jag tänkte ge er lite tips ifall ni vill börja träna! Och det här kommer från mig! Jag har funderat på allt det här helt ensam! Så, nu kör vi!

1. Fixa ett gymkort
Har du ett gymkort så tickar de pengar varje månad och då måste du ju använda de för att du inte ska få känslan att du slänger pengarna i sjön! Du kommer känna dig lite tvungen att ta dig till gymmet!

2. Planera dina träningspass
Om du planerar dina träningspass så kommer du åka till gymmet och veta vad du ska göra! Du kan börja enkelt med att stå på en crosstrainer eller gåband i en längre tid! Och små kika på alla andra och se vad de gör för övningar sen "sno" de! :)

3. Googla eller kolla på youtube!
Google är din bästa vän! Är det något du funderar på så googla på de! Du kan googla på övningar och hur du ska göra dina övningar! :) sen när du har hittat någon övning du vill utföra, kolla på youtube! Bästa skulle vara om du hittat någon YouTuber som bara gör träningsvideos!

4. Hitta inspiration
Inspiration kan du hitta överallt! Kolla på youtube, Google eller följ någon tränings sida på Facebook/instagram! Du kan också kolla på tv program som tex biggest loser? Då får man insperation!

5. Ha ett mål!
Är ditt mål att gå ner 20kg? Är ditt mål att få muskler? Är ditt mål att få en slimmad kropp? Skriv upp det! Fota dig själv i underkläder! Sen börjar du träna och gå loss på maskinerna och försöker nå ditt mål! När du väl är vid eller nära ditt mål ta nya bilder! Sen fortsätter du! När du är vid ditt mål eller kanske tom över de, fota igen och kolla på din förändring! :)

Sen får ni inte glömma att ni inte ska börja på 100% träning direkt! Börja 2 ggr i veckan i 6 veckor/ 2 månader, sen kan ni öka dagarna i veckan om ni vill! Gör ni era pass i vecka så är de bara att låta tiden bränna fettet och målen komma närmare. Jag tänker börja skriva en planering inför ett träningspass idag!
Kom ihåg också att dela upp kroppsdelarna per pass, tex ben/rumpa, rygg och axlar, mage, bröst och armar osv! :)

Kämpa nu!

Jag ska göra iordning ett magpass för jag kan inte träna ben just nu.. Mina knän är för svaga i nuläget! 😳
Men det är bara att kämpa! Lets do IT!




Kan de så kan vi! 😊

Kommentera här: